OMC - Organic marine Collagen

OMC - Organic marine Collagen

Saturday 26 January 2013

RAHSIA KESIHATAN DAN KECANTIKAN

Rumpai laut (Shan Hu Cao) yang lebih dikenali sebagai “SARANG BURUNG LAUT” (SEABED BIRD’S NEST) di Negara Taiwan, Hong Kong, China dan Jepun merupakan sejenis rumpai laut yang bernilai khasiat tinggi.

Merujuk kepada buku panduan herba medical “Ben Cao Gang Mu” yang ditulis oleh pakar herba purba Negara China Li Shi Zhen, rumpai laut adalah sangat berkesan bagi pesakit yang mengalami sembelit, diarrhea, kekurangan zat galian besi atau penyakit kulit. Rumpai laut tersebut juga dipercayai di kalangan masyarakat China, Taiwan, Hong Kong dan Jepun sebagai rahsia yang dapat melanjutkan usia. Rumpai laut telah terbukti kebersanannya untuk membuang Toksin dari badan kita. Rumpai laut yang kaya dengan enzim boleh mengurangkan risiko menjangkiti kanser uterus, kanser liver (Hati) dan kanser perut.

Sistem badan kita tidak boleh berfungsi secara efisien apabila badan kita mempunyai tahap toksin yang tinggi. Ini akan mempengaruh penyerapan kandungan zat galian daripada makanan. Kekurangan zat galian akan menimbulkan masalah-masalah berikut yang dapat diatasi iaitu rambut gugur, jerawat, nafas berbau, berat badan, kencing manis, darah tinggi, muka masalah, kanser, sesema, batuk kering dan berbagai-bagai lagi penyakit.

Rumpai Laut amat berkesan untuk:-

* Membantu membentuk serat kolagen, iaitu memperbaiki keadaan sakit lutut (yang disebabkan oleh kekurangan zat kolagen) dan mengurangkan ketegangan otot
* Menguatkan tulang dan gigi
* Mencegah anaemia (kekurangan darah)
* Mengawal paras glukosa darah supaya diabetes berada dalam keadaan yang terkawal.
* Merupakan ubat yang mujarab untuk menyembuhkan luka.
* Bermanfaat melancarkan sirkulasi darah serta membantu rileksasi otot.
* Mencegah barah usus besar
* Merangsang selera makan bagi yang berpenyakit
* Bagus untuk golongan pesakit yang mengalami sembelit, lemah otot, sengal-sengal badan, letih, lesu, mengalami tekanan.
* Menguatkan ingatan
* Mengurangkan risiko terkena kanser, penyakit jantung dan diabetis
* Melancarkan perjalanan darah dan memperkuatkan pembuluh rambut.
* Dimanfaatkan dalam kosmetik untuk menormalkan tegangan kulit, epitelisasi kulit, dan memberi nutrisi pada kulit

No comments:

Post a Comment