OMC - Organic marine Collagen

OMC - Organic marine Collagen

Saturday 24 November 2012

Soalan yang sering ditanya oleh pelanggan ORGANIC MARINE COLLAGEN



Q: Kalau orang mengandung boleh makan tak OMC, tiada kesan sampingan ke?
A : Boleh sangat-sangat digalakkan lagi mengambil OMC untuk dapatkan nutrisi tambahan sambil menyihatkan badan dan mencantikkan diri, malahan ia akan mencantikkan kulit bayi anda.
Q : Saya sekarang mengandung dan tengah makan OMC tetapi muka saya masih berjerawat kenapa?
A: Ada 2 kemungkinan:
1.kemungkinanan badan anda tengah mengeluarkan toksin kerana salah satu kesan penggunaan OMC adalah menyahkan toksid dalam badan .
2. kemungkinan badan anda tidak memberi tindak balas terhadap OMC tetapi menyerapan OMC anda disalurkan pada bayi anda. Kekadang apa yang si ibu makan hasilnya tidak pada si ibu tetapi pada si anak yang dikandung.
Q : Ibu yang tengah menyusukan anak boleh makan OMC ?
A : Ibu-ibu yang mengandung atau menyusukan mempunyai keperluan yang lebih tinggi bagi iodin sebagai mereka mesti membekalkan kedua-dua mereka sendiri dan anak-anak mereka. Linus Pauling Institute mengesyorkan 220 mcg iodin setiap hari semasa mengandung dan 290 mcg sehari semasa penyusuan. Jumlah ini mungkin berbeza bergantung kepada kesihatan anda dan kesihatan anak anda. Pembekal penjagaan kesihatan anda boleh menyediakan anda dengan cadangan tertentu.
Q : Kanak-kanak boleh makan OMC ?
A : Kanak-kanak antara umur 1 tahun dan 14 tahun memerlukan iodin kurang daripada bayi atau dewasa.
-Antara umur 1 tahun dan 8 tahun, kanak-kanak memerlukan 90 mcg iodin setiap hari untuk kekal sihat. Kanak-kanak antara 9 tahun dan 14 tahun memerlukan 120 mcg sehari.
-Bayi memerlukan tahap yang lebih tinggi iodin, walaupun mereka dengan mudah akan mendapatkan ini dari susu ibu, ibu tidak kekurangan. Bayi memerlukan 110 mcg sehari bila dilahirkan hingga berumur 6 bulan . Bayi antara 6 bulan dan 12 bulan memerlukan 130 mcg setiap hari.
Q : Saya dalam masa MENOPAUSE , adakah selamat untuk saya makan OMC ini ?
A : Ya , selamat dan disarankan untuk memakan OMC ini kerana OMC ini menstabilkan hormon bagi masalah yang di alami oleh sesetengah wanita yang dalam proses menopause
Q : Saya dapati OMC boleh menghilangkan masalah keputihan?
A : Ya , OMC bersifat sebagai ANTIKUMAN dan ANTIBAKTERIA dimana ia menyahkan toksid badan dan menghilangkan semua masalah keputihan
Q: Adakah khasiatnya bertukar sekiranya OMC dimakan atau diminum dengan bahan lain?
A : Tidak,  khasiat di dalam OMC tidak boleh bertukar dengan sekadar campuran lain. Ia hanya boleh ditukar dengan haba yang sangat tinggi kerana ia bersifat PROTEIN.
Q: Yang mana satu betul bagi kuantiti air untuk rebus OMC?
A : Bagi saya semuanya betul. Rebuslah OMC mengikut kekentalan yang kamu inginkan. ada pengguna lebih suka pekat OMC , jadi kurangkan kuantiti airnya. Ada pengguna lebih suka cair , jadi lebihkan kuantiti air semasa rebus OMC.
Q : Apa beza OMC @ Rumpai Laut yg dijual ini dengan Kolagen yang banyak dipasaran.
A : OMC yang dijual ini dalam bentuk bahan mentah, gabungan 2 jenis rumpai laut ia adalah asli tanpa sebarang bahan kosmetik yang banyak bahan campuran seperti bahan perisa dan pewarna.
Q : OMC ini ada kelulusan KKM?
A : Bagi saya OMC ini tidak perlu kelulusan KKM seperti mana anda beli ikan masin , masih bahan mentah yang tidak perlu kelulusan KKM, untuk pastikan ia bersih anda perlu cuci sebersih-bersihnya sebelum makan OMC.
Q : Berapa lama OMC ini boleh bertahan?
A: Selagi OMC ini dalam keadan yg bertutup rapat, ia akan bertahan lama sehingga 2 tahun.
Q: Kenapa bila saya mkn OMC ini rasa macam nak demam, hidung berair, muka mata jadi gatal-gatal, adakah saya tidak sesuai makan OMC ini?
A : Sebenarnya anda kurang minum air sebab itu sistem badan jadi agak terkejut.
Q: Berapa banyak yang perlu saya ambil air?
A: Sekurang-kurangnye sebanyak 8 Gelas sehari bagi melancarkan sistem perkumuhan dalam badan
Q: Berapa lama nampak kesan?
A: Ia bergantung kepada seseorang individu.
Ada yang nmpak perubahan setelah ambil OMC ni selama 2 minggu, nampk perubahannya. Ada setelah sebulan ambil baru nampak perubahanya.

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn ambil kesempatan ke atas blog ini..jgn berniaga cara tak beretika..sila refer pada saya dulu. tq

      Delete